Zasady licencjonowania

Oto zasady licencjonowania w postaci zestawu pytań i odpowiedzi

  1. Czy RadarOpus udostępnia aktualizacje?
  2. Czy przysługują mi darmowe aktualizacje?
  3. Czy płatne aktualizacje są obowiązkowe?
  4. Czy jeśli zakupię RadarOpus będę zobowiązany do ponoszenia dodatkowych kosztów w przyszłości?
  5. Kiedy miała miejsce ostatnia płatna aktualizacja programu RadarOpus?
  6. Dlaczego nie wszyscy użytkownicy płacą za aktualizację?
  7. Dlaczego aktualizacje nie są darmowe dla wszystkich użytkowników?
  8. Dlaczego zespół RadarOpus nieustanne wydaje nowe wersje programu?
  9. Co się stanie, jeśli nie zdecyduję się zapłacić za aktualizację?
  10. Co się stanie, jeśli nigdy nie zakupię płatnej aktualizacji?
  11. W jakim terminie ukaże się kolejna płatna aktualizacja RadarOpus?
  12. Co się stanie gdy zdecyduję się zakupić płatną aktualizację po dłuższym czasie w którym ukazało się kilka płatnych aktualizacji?
  13. Jakie są koszty korzystania z pomocy technicznej?
  14. Jak działa wsparcie techniczne dla wersji sieciowych programu?
  15. Czy zapłacę za wsparcie, jeśli chcę uaktualnić mój RadarOpus?
  16. Czy mogę uniknąć kosztu aktualizacji w przypadku zakupu nowego programu?
  17. Czy oprogramowanie RadarOpus spełnia wymagania przepisów dotyczących prawnej ochrony danych wrażliwych (ang. HIPAA =health insurance portability and accoutability act) oraz dotyczących polityki prywatności RODO (ang. GDPR = general data protection)?
  18. Mam stary RadarOpus. Jak mogę go zaktualizować?
  19. Dlaczego nie widzę najnowszej aktualizacji w programie przy wywołaniu polecenia “check for program updates” z menu ‘help’?
  20. Po dokonaniu aktualizacji mój program nie działa. Co robić?
  21. Posiadam więcej niż jeden RadarOpus. Ile zapłacę za aktualizacje?

Czy RadarOpus udostępnia aktualizacje?

Tak, jesteśmy zobowiązani do dostarczania aktualizacji w postacie update i upgrade pakieru (package) i silnika (engine) bazy danych z wielu powodów. 

Wyjaśnienie pojęć dotyczących oprogramowania RadarOpus:

Package: Pakiet - program zawierający określony zestaw cech funkcjonalnych oraz określoną ilość danych źródłowych w postaci bibliografii

Engine: Silnik bazy danych o określonych cechach funkcjonalnych, służący do wykonywania wielokierunkowych analiz i zapytań z bazy danych literatury lub repertoriów

Update: Aktualizacja danych programu dostarczana od czasu do czasu przez producentanie wnosząca istotnych rozszerzeń funkcjonalnych

Upgrade: Rozszerzenie możliwości funkcjonalnych (mocniejszy Silnik/Engine) lub zasobów bazo-danowych (bibliografii) lub obydwa jednocześnie

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Czy przysługują mi darmowe aktualizacje?

Przy każdym zakupie nowego oprogramowania lub płatnej aktualizacji od czerwca 2019 oprogramowania uzyskujesz prawo do  co najmniej 12 miesięcy bezpłatnego dostępu do kolejnych aktualizacji oraz wsparcia technicznego i bezpłatnego dostępu do importu plików. Ten pakiet nazywamy „Peace of Mind Cover” czyli Polisą Świętego Spokoju. „Co najmniej 12 miesięcy” oznacza, że ochrona będzie ważna 12 miesięcy od daty zakupu, a po upływie tych 12 miesięcy Polisa automatycznie zostaje przedłużona do momentu pojawienia się kolejnej płatnej aktualizacji oprogramowania.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Czy płatne aktualizacje są obowiązkowe?

Absolutnie nie!

Nasza filozofia zawsze polegała na dostarczaniu samodzielnego produktu i nadal będziemy to zapewniać. W rezultacie, jeśli jesteś zadowolony z posiadanej wersji RadarOpus, możesz pozostać przy niej bez żadnych dodatkowych kosztów. Nasza jedyna rekomendacja jest następująca: przed aktualizacją systemu operacyjnego na swoim komputerze (Windows / Apple lub inny) upewnij się, że jest on zgodny z wersją programu RadarOpus, którą aktualnie używasz. Jeśli tak nie jest, nie dokonuj aktualizacji systemu operacyjnego, gdyż Twój RadarOpus może przestać działać (pamiętaj, że nie możemy kontrolować Twojego systemu operacyjnego ani zmian wprowadzanych przez producenta systemu operacyjnego, to jest twój wybór, czy go chcesz zaktualizować). Korzystanie z płatnych aktualizacji RadarOpus gwarantuje nieodpłatny dostęp do wsparcia technicznego. Jeśli nie masz darmowego wsparcia technicznego, to kiedy skontaktujesz się z pomocą techniczną, będziesz musiał za usługę zapłacić osobno (jednak zazwyczaj dział techniczny oceni problem i spróbuje Ci pomóc bezpłatnie, podając instrukcje dotyczące sposobu rozwiązania problemu). Jeśli mimo to nadal będziesz potrzebował pomocy, poinformują Cię o opłatach. Twój lokalny sprzedawca jest również po to, aby Ci udzielić informacji, kiedy potrzebujesz.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Czy jeśli zakupię RadarOpus będę zobowiązany do ponoszenia dodatkowych kosztów w przyszłości?

Nie występuje żaden dodatkowy obowiązek zapłaty po zakupie licencji programu. Gdy zakupisz RadarOpus, będziesz właścicielem licencji oprogramowania na zawsze i nigdy nie będziesz zmuszony do ponownej opłaty. W momencie zakupu oferujemy kompatybilność z najnowszymi istniejącymi wersjami dostępnych Systemów Operacyjnych, a także 12 miesięcy bezpłatnego dostępu bieżących aktualizacji, importu plików oraz wsparcia technicznego.

Jeśli po upływie tych 12 miesięcy będzie dostępna płatna aktualizacja, będziesz miał możliwość jej zakupu. Jeśli jednak będziesz zadowolony z tego, posiadasz i nie będziesz widzieć powodu, aby płacić za aktualizacjię, nie musisz jej dokonywać. Twoja wersja programu oparta na systemie operacyjnym obowiązującym w momencie zakupu będzie miała nadal wsparcie techniczne. Jeżeli spodoba Ci się oferta aktualizacyjna - możesz zapłacić za aktualizację, w przeciwnym razie możesz pozostać przy swojej obecnej wersji programu. Ogólnie, oferty płatnych aktualizacji wnoszą wiele korzyści: wnoszą zgodność z najnowszą wersją Systemu Operacyjnego, zawierają nową funkcjonalność, nowe dane, nowe narzędzia i ogólnie ulepszenia oprogramowania.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Kiedy miała miejsce pierwsza płatna aktualizacja programu RadarOpus?

Zespół RadarOpus nie pobierał opłat aktualizacje oprogramowania w latach 2009–2019. Wersja programu 2.2 wydana w czerwcu 2019 r. jest pierwszą płatną aktualizacją od 10 lat.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Dlaczego nie wszyscy użytkownicy płacą za aktualizację?

W ramach zakupu nowego programu lub płatnej aktualizacji oferujemy co najmniej 12 miesięcy ‘polisy świętego spokoju’ która obejmuje: bezpłatne aktualizacje oprogramowania, bezpłatną pomoc techniczną i import dostępnych bezpłatnych dokumentów, więc ci, którzy kupili nowy program lub płatną aktualizację mniej niż 12 miesięcy od wydanie nowej płatnej aktualizacji, automatycznie kwalifikują się do aktualizacji za darmo. Ta zasada dotyczy również przyszłych aktualizacji.

Przykład 1: Kupujesz nowy RadarOpus w styczniu roku 1, a my wydajemy płatną aktualizację w maju roku 1. Automatycznie otrzymasz płatną aktualizację za darmo, ponieważ jest ona dostępna w ciągu 12 miesięcy od zakupu.

Przykład 2: Kupujesz płatną aktualizację w styczniu roku 1, a my wydajemy kolejną płatną aktualizację w maju roku 1. Automatycznie otrzymasz płatną aktualizację za darmo, ponieważ jest ona dostępna w ciągu 12 miesięcy od zakupu.

Przykład 3: Kupujesz RadarOpus lub płatną aktualizację w styczniu roku 1, a następnie kupujesz nową książkę (lub aktualizację engeen-u/ lub pakietu czyli tzw upgrade) w lutym roku 2. W marcu 2 roku my wydajemy płatną aktualizację. Będziesz musiał zapłacić za aktualizację, ponieważ twój nowy zakup RadarOpus lub płatnej aktualizacji miał miejsce ponad 12 miesięcy temu. Zakup książki w lutym roku 2 nie jest objęty ‘polisą świętego spokoju’ ani nie stanowi płatnej aktualizacji (update).

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Dlaczego aktualizacje nie są darmowe dla wszystkich użytkowników?

Zawsze staramy się wspierać społeczność i dostarczać to wszystko, co możemy za darmo. Nie planujemy pobierania opłat za aktualizacje co miesiąc, więc nie martw się! Poprosimy naszych klientów, aby nas wspierali, gdy naprawdę tego potrzebujemy.

To trochę jak serwisowanie twojego samochodu ... Kupujesz go, a potem co jakiś czas masz małą opłatę za czyszczenie swoich filtrów, poprawianie ich wydajności itp. Czy masz jakiś produkt technologiczny, którego jesteś właścicielem od 2009 r., który nigdy nie potrzebował serwisu lub wymiany? Pomyśl o swoim telefonie komórkowym, komputerze, programie antywirusowym itd. Pamiętaj, że naszym jedynym celem jest wspieranie społeczności homeopatycznej! Kiedy więc poprosimy o niewielką pomoc, zawsze zostanie ona przeznaczona na dalsze doskonalenie oprogramowania (oraz jeśli tylko będzie to możliwe, na działania, takie jak badania w Homeopatii), nic ponad to.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Dlaczego zespół RadarOpus nieustannie wydaje nowe wersje programu?

Po części dlatego, że nieustannie pracujemy nad ulepszeniem oprogramowania. Innym powodem jest fakt, że jesteśmy do tego niejako „zmuszeni”. Branża oprogramowania „zdecydowała” wdrożyć zasady, które zmuszają nas do ciągłego dopasowywania naszego programu do zmian w systemach operacyjnych, Microsoft i Apple, którzy stale wydają nowe wersje, a te zmuszają nas do utrzymania ich tempa zmian. Jest to bardzo kosztowne i irytujące nie tylko dla Ciebie, ale i dla nas! Nie mamy jednak wyboru. Jeśli zaprzestaniemy tych prac, zaczniemy mieć problemy ze zgodnością z nowymi systemami operacyjnymi i wieloma innymi problemami technicznymi, których tutaj nie wyjaśnimy szczegółowo – każdego znudziłoby czytanie całych stron żargonu technicznego ... ale jeśli wpadniesz do naszej siedziby na filiżankę kawy - chętnie wyjaśnimy więcej!

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Co się stanie, jeśli nie zdecyduję się zapłacić za aktualizację?

Nic złego się nie stanie.

Jeśli kupiłeś RadarOpus (lub płatną aktualizację) więcej niż 12 miesięcy przed wydaniem nowej płatnej aktualizacji i nie zdecydujesz się nie kupować kolejnej, pozostajesz naszym klientem. Twój RadarOpus będzie kontynuował pracę z systemem operacyjnym, który był dostępne w momencie zakupu (lub ostatniej aktualizacji) i z tym systemem pozostanie kompatybilny. Decyzja ta oznacza również, iż nie będziesz otrzymywać bezpłatnej pomocy technicznej, dostępu do regularnych darmowych provingów i innych istotnych- nowych danych.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Co się stanie, jeśli nigdy nie zakupię płatnej aktualizacji?

Zamierzamy pobierać opłaty za aktualizacje tylko wtedy, gdy jest to konieczne. Przy każdej płatnej aktualizacji, gwarantujemy kompatybilność z najnowszymi systememami operacyjnymi Windows i Apple, a także przedłużamy ofertę bezpłatnego wsparcia technicznego. Gwarantjemy też możliwość importu nowych danych, wprowadzamy nowe funkcje i udoskonalenia programu. Jeżeli zadowala Cię posiadana wersja RadarOpus - nie musisz ponosić kosztów aktualizacji. Pozostajesz użytkownikiem zakupionej wersji programu oraz naszym klientem.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


W jakim terminie ukaże się kolejna płatna aktualizacja RadarOpus?

Zespół RadarOpus wydał pierwszą płatną aktualizację w 2019 roku, po 10 latach bezpłatnego dostępu do uaktualnień. Nie wiemy, kiedy będziemy musieli ponownie wydać płatny update. Będziemy pobierać opłaty tylko wtedy, gdy jest to absolutnie konieczne. Aktualizacje zawsze będą zalecane, ale nigdy nie będą obowiązkowe.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Co się stanie, gdy zdecyduję się zakupić płatną aktualizację po dłuższym czasie, w którym ukazało się kilka płatnych aktualizacji?

Jeśli chcesz, aby Twój program został zaktualizowany do najnowszej wersji RadarOpus, musisz zapłacić za wszystkie poprzednie aktualizacje, które miały miejsce od momentu zakupu przez Ciebie programu. Na przykład, jeśli nie aktualizowałeś programu przez 10 lat i przez te 10 lat ukazały się 2 płatne aktualizacje, będziesz musiał zapłacić za obie. Nie można uzyskać bieżącej - najnowszej wersji programu unikając kosztów pominiętych aktualizacji.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Jakie są koszty korzystania z pomocy technicznej?

Kiedy dokonujesz zakupu nowego programu RadarOpus lub płatnej aktualizacji programu, automatycznie otrzymujesz DARMOWE wsparcie techniczne przez co najmniej 12 miesięcy (do czasu ukazania się kolejnej płatnej aktualizacji). Jesteśmy dumni z posiadania prawdopodobnie najlepszego wsparcia technicznego w branży oprogramowania homeopatycznego. Regularnie dyżur pełni, co najmniej 5 pracowników świadczących usługi pomocy technicznej. Gwarantujemy również DARMOWE wsparcie, jeśli chcesz zaktualizować RadarOpus od starszej wersji do najnowszej dostępnej wersji programu (bezpłatnej lub płatnej).

Jeśli Twoje oprogramowanie jest poza okresem darmowego wsparcia (np. nie zakupiłeś płatnej aktualizacji) wsparcie jest oferowane za opłatą. Bezpośrednia obsługa techniczna świadczona przez pracownika zespołu RadarOpus kosztuje 50 € / 60 $ za sesję. Sesja oznacza, że obciążymy Cię jeden raz, niezależnie od tego, ile czasu zajmie rozwiązanie twojego problemu. Czy będzie to trwało 45 minut, czy 5 godzin obciążymy Cię tą samą kwotą ... (prawda, że miło ). Jeśli wsparcie nie może rozwiązać Twojego problemu, nie zostaniesz obciążony opłatą za sesję. Ogólnie zapraszamy Cię do kontaktu z pomocą techniczną, gdyż często dzięki temu możesz uzyskać wskazówkę jak rozwiązać problem samodzielnie i nie powstanie z tego powodu żaden obowiązek zapłaty. Nigdy nie zostaniesz obciążony opłatą za sam kontakt z pomocą techniczną .. jesteśmy uprzejmymi ludźmi. Zawsze zostaniesz poinformowany o możliwej opłacie PRZED jej naliczeniem. My ( jako zespół RadarOpus) nie pobieramy opłat za usługi techniczne w celach komercyjnych, ale próbujemy odzyskać część nakładów wynikających z konieczności świadczenia wsparcia technicznego. Usługa ta ma wpływ na jakość obsługi, którą chcemy zagwarantować Tobie i wszystkim użytkownikom oprogramowania RadarOpus.

Jeśli znajdziesz się w sytuacji konieczności zapłaty za wsparcie, pewnie okaże się, że zakup płatnej aktualizacji będzie korzystniejszym rozwiązaniem, bo dzięki niemu uzyskasz co najmniej kolejne 12 miesięcy darmowej opieki technicznej. Tak więc płacenie oddzielnie na usługi wsparcia technicznego będzie zawsze droższe niż koszt pojedynczej płatnej aktualizacji. Ponieważ jednak cenimy wolność twojego wyboru, ostateczna decyzja należy do Ciebie.

PRZYKŁAD: Twój RadarOpus nie jest już objęty Polisą ‘Świętgo Spokoju’ i nie zakupiłeś żadnej płatnej aktualizacji. Program został przez Ciebie kupiony 5 lat temu. Obecnie pojawił się problem, który uniemożliwia korzystanie z programu i decydujesz się na kontakt z pomocą techniczną. Pracownik ze wsparcia najpierw oceni twój problem, i udzieli ci porady, jak rozwiązać problem samodzielnie (o ile jest to możliwe). Jeśli nadal niezbędna jest usługa pomocy technicznej otrzymasz propozycję zakupu najnowszej wersji RadarOpus (a więc uzyskania bezpłatnej pomocy technicznej) lub zapłaty za jednorazową usługę wsparcia.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Jak działa wsparcie techniczne dla wersji sieciowych programu?

Sprawdź warunki umowy, którą zawarłeś w momencie zakupu, aby dowiedzieć się, jakie plan wsparcia technicznego został Ci udzielony dla wersji sieciowej programu. Jeśli wsparcie nie jest wymienione w umowie, możesz nie mieć prawa do bezpłatnego wsparcia. W w takim przypadku skontaktuj się z nami, aby uzyskać więcej informacji.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Czy zapłacę za wsparcie, jeśli chcę uaktualnić mój RadarOpus?

Wsparcie techniczne jest zawsze dostępne BEZPŁATNIE w przypadku aktualizacji programu RadarOpus do najnowszej dostępnej wersji. Jeśli najnowsza wersja jest płatna, zawsze możesz wybrać, czy chcesz zapłać za aktualizację lub czy chcesz pozostać przy ostatniej bezpłatnej wersji programu. Możesz również wystąpić z zapytaniem do wsparcia czy to ostatnia bezpłatne aktualizacja programu jest kompatybilna z twoim systemem operacyjnym.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Czy można uniknąć kosztu aktualizacji w przypadku zakupu nowego programu?

Zakup aktualizacji nie jest związany z innymi zakupami. Jeśli jednak zamierzasz kupić program, po prostu skontaktuj się z lokalnym dealerem RadarOpus, aby dowiedzieć się, jakie są najlepsze opcje dla Ciebie. Jeśli dostępne są jakieś specjalne oferty w momencie zakupu Twój lokalny dealer z pewnością dostarczy Ci wszystkich dostępnych informacji i przedłoży najkorzystniejszą ofertę

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Czy oprogramowanie RadarOpus spełnia wymagania przepisów dotyczących prawnej ochrony danych wrażliwych (ang. HIPAA = Health Insurance Portability and Accoutability Act) oraz dotyczących polityki prywatności RODO (ang. GDPR = General Data Protection)?

Począwszy od wersji 2.2 w program RadarOpus wdrożone są moduły spełniające wymagania regulacji prawnych związanych z polityką prywatności (GDPR i HIPAA). Moduły te spełniają wymagania wymienionych ustaw bez względy na to w jakiego kraju jesteś obywatelem, jednak oparte są o wytyczne dla Europy i USA.

DOBRA WIADOMOŚĆ:
W programie RadarOpus spełnione są wymagania umożliwiające zapisywanie i przechowywanie wrażliwych danych oosobowych! Jednak osobiste przestrzeganie wytycznych Polityki Prywatności jest związane z Twoją wyłączną odpowiedzialnością. Aby wyświetlić listę zaimplementowanych modułów związanych z Polityką Prywatności w RadarOpus odwiedź: www.radaropus.com/whatsnew

Dostarczamy również wskazówek, jak lokalnie dostosować się do obowiązujących przepisów. Możesz przeszukać internet w poszukiwaniu przepisów dotyczących prywatności dla swojego kraju / stanu / regionu . Oto 2 przydatne linki, które polecamy w kontekście GDPR i HIPAA:

https://eur-lex.europa.eu/legal-content/EN/TXT/?uri=uriserv:OJ.L_.2016.119.01.0001.01.ENG&toc=OJ:L:2016:119:TOC

https://www.hhs.gov/hipaa/for-professionals/index.html

Pamiętaj, że powyższe regulacje mogą się zmieniać więc jeśli w przypadku wątpliwości powinieneś zasięgnąć porady lokalnych władz.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Mam stary RadarOpus. Jak mogę go zaktualizować?

Jeśli nie zaktualizowałeś swojego RadarOpus od dłuższego czasu (np. przez ostatnie 2 lata) to z poziomu programu widoczna będzie tylko następna aktualizacja w stosunku do wersji, którą posiadasz. Aby sprawdzić, jaki jest numer najnowszej aktualizacji, odwiedź stronę www.radaropus.com/whatsnew a następnie w programie RadarOpus, kliknij polecenie „Help” w górnym paseu menu, następnie wybierz polecenie: “check for program updates” i porównaj dostępną wersję z numerem podanym na naszej stronie internetowej. Jeśli na przykład masz wersję 3, a najnowsza aktualizacja jest do wersji 7, to musisz pobrać i zainstalować każdą aktualizację oddzielnie jedna po drugiej (a więc kolejno wersje: 4, 5, 6), by ostatecznie zainstalować aktualną wersję nr 7. Alternatywne (szybsze rozwiązanie) polega na utworzeniu kopii zapasowej swojego RadarOpus, i całkowitym odinstalowaniu programu. Następnie należy pobrać najnowszy pełny instalator ze strony www.radaropus.com (zakładka ‘downloads’) i zainstalować program od nowa na swoim komputerze. To rozwiązanie my nazywamy „czystą instalację”. Robienie tego co jakiś czas przyczynia się do bardziej płynnego działania programu. Możesz również skontaktować się z pomocą techniczną (również bezpośrednio ze stopki na www.radaropus.com), gdzie uzyskasz pomoc w zaktualizowaniu programu.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Dlaczego nie widzę najnowszej aktualizacji w programie przy wywołaniu polecenia “check for program updates” z menu ‘help’?

Aktualizator wbudowany w RadarOpus pokazuje tylko kolejną dostępną aktualizację w stosunku do wersji programu, którą posiadasz. Weryfikacji czy posiadasz najnowszą dostępną wersję programu możesz zawsze dokonać odwiedzając www.radaropus.com/whatsnew

Informacją o najnowszej wersji programu RadarOpus jest tam zawsze dostępna. Jeśli aktualizacja widoczna z poziomu programu (Help-> check for program updates) nie jest identyczna z wersją którą widziałeś, na naszej stronie zastosuj się do wskazówek opisanych w punkcie wyżej niniejszego dokumentu.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Po dokonaniu aktualizacji mój program nie działa. Co robić?

Oto kilka możliwości, które możesz wypróbować:

  1. Kliknij polecenie „HELP” na górnym pasku menu, a następnie „check for program updates”. Jeśli nie widzisz żadnych dostępnych aktualizacji, oznacza to, że masz najnowsza wersję programu. Jeśli jednak widzisz tę samą aktualizację, którą pobrałeś, oznacza to, że poprzednie pobieranie nie powiodło się. Powtórz więc procedurę.
  2. Uruchom ponownie program RadarOpus, a następnie zweryfikuj wersję programu (czyli powtórz punkt 1) Program może wymagać ponownego uruchomienia w celu zainstalowania pobranej aktualizacji.
  3. Jeśli połączenie internetowe zawiodło, mógł wystąpić błąd podczas pobierania aktualizacji. Konieczne może być więc ponowne pobranie.
  4. Odwiedź stronę www.radaropus.com/whatsnew i sprawdź, czy Twoja wersja systemu operacyjnego jest kompatybilna z najnowszą wersją RadarOpus. Na ogół nasz bieżące wersje programu RadarOpus są kompatybilne z najnowszymi wersjami systemów operacyjnych Microsoft i Apple. Wspieramy niektóre, ale nie wszystkie strasze wersje systemów operacyjnych. Jeśli używasz starego systemu operacyjnego na swoim komputerze, możesz mieć problem. Zaktualizuj najpierw system operacyjnym a następnie zainstaluj ostatnią aktualizację RadarOpus.
  5. Jeśli żadna z powyższych czynności nie pomogła, skontaktuj się z pomocą techniczną www.radaropus.com

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Posiadam więcej niż jeden RadarOpus. Ile zapłacę za aktualizację?

Jeśli dostępna jest płatna aktualizacja, musisz zapłacić za każdy numer licencji, której jesteś właścicielem. Jeśli posiadasz RadarOpus na więcej niż jednym komputerze, w większości przypadków wystarczy zapłacić tylko raz. Dokładne wyjaśnienie znajdziesz poniżej:

CO TO JEST NUMER LICENCJI?
Numer licencji to 6-cyfrowy kod widoczny w górnej części RadarOpus kiedy go otworzysz. Jeśli wszystkie Twoje programy RadarOpus mają ten sam numer licencji - wystarczy tylko raz zapłacić za aktualizację.

CO TO JEST RÓŻNICA MIĘDZY NUMEREM LICENCYJNYM A DODATKOWĄ LICENCJĄ?
Numer licencji jest unikalny dla każdego nowego zakupionego oprogramowania RadarOpus . Producent umożliwiał w przeszłości praktykującym homeopatom na zakup DODATKOWEJ LICENCJI (ADDITIONAL LICENCE), jeśli chcą posiadać RadarOpus w różnych lokalizacjach (np. 1 Opus w domu i 1 Opus w praktyce). Drugi RadarOpus (additional licence) będący własnością tej samej osoby ma ten sam numer licencji co pierwszy. W ten sposób wiemy, że ta sama osoba ma więcej niż jedno oprogramowanie (można porównać do 2 samochodów z tą samą tablicą rejestracyjną). Jeśli jednak posiadasz 2 oddzielne numery licencji będziesz musiał zapłacić aktualizację dla każdego programu RadarOpus oddzielnie.

JAK SPRAWDZIĆ CZY POSIADAM DODATKOWĄ LICENCJĘ CZY DWIE SAMODZIELNE LICENCJE?
Otwórz każdy posiadany RadarOpus i sprawdź, czy numer licencji (po środku górnego paska w programie RadarOpus) jest taki sam. Jeśli tak, płacisz tylko raz. Jeśli jest inny, wtedy musisz zaktualizować każdy RadarOpus (numer licencji) oddzielnie płacąc za każdą aktualizację programu oddzielnie.

JAK AKTUALIZOWAĆ DRUGĄ LICENCJĘ BEZPŁATNIE?
Jeśli masz kilka licencji (najczęściej 2) w ramach tego samego numeru licencji (jak wyjaśnione powyżej), po prostu zapłać jeden raz. Po dokonaniu płatności otrzymasz kod aktywacyjny i Twój pierwszy RadarOpus zostanie zaktualizowany. Następnie otwórz dodatkowe oprogramowanie RadarOpus i upewnij się, że masz połączenie internetowe; serwer rozpozna, że Twój numer licencji otrzymał już ‘pozwolenie’ i będziesz mógł automatycznie zaktualizować swoją dodatkową licencję bez opłaty. Jeśli nic się nie dzieje, kliknij „pomoc” w menu, a następnie wybierz polecenie MENU-HELP – CHECK FOR UPDATES czyli „sprawdź, czy jest nowa aktualizacje programu”. Upewnij się, że wszystkie programy RadarOpus mają ta sama wersję przed aktualizacją. Jeśli jesteś właścicielem więcej niż jednego programu, nie ma znaczenia, które oprogramowanie RadarOpus zaktualizujesz jako pierwsze. Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości, skontaktuj się z pomocą techniczną na stronie www.radaropus.com.

CO JEŚLI POSIADAM 3 lub 4 LICENCJE RADAROPUS?
Jesteś szczęściarzem! Żarty na bok ... Powyższe informacje dotyczą każdej ilości licencji programu RadarOpus Posiadając różne numery licencji, płacisz aktualizację dla każdego numer licencji oddzielnie. Jeśli posiadasz kilka dodatkowych licencji w ramach tego samego numer licencji, płacisz tylko raz. Zorientujesz się, otwierając każdy, RadarOpus i sprawdzając czy numer licencji na górnym pasku jest taki sam.

<<< powrót do listy pytań i odpowiedzi


Poznaj szczegóły RadarOpus:

Promedicum

ul. Romanowska 55e 91-174 Łódź
Os. Zielony Romanów, pasaż, lok.8.
www.promedicum.pl

tel. (+48) 693 901 184
fax (+48 42) 613 37 51

Pracujemy:
pn-pt w godzinach 9.00 - 17.00
Mapa dojazdu »